Fortsatt bra träning

Tog en vilodag i lördags. Det kännses som det behövdes men var ändå välidgt nära att sätta på mig träningskläderna och dra ut och cykla så långt bena bar mig. Jag och elin åkte in till stan istället och sedan vidare till ica för att handla.

Fredagens träning vart simmning. Inte så långt bara 1000 m och de mesta av det var intervaller på 100m.

Torsdagen var löpningsintervaller på 1 min. Körde 12 st och allt gick riktigt bra.

Igår trodde jag knappt jag skulle orka ut och träna låg bara och degade hela förmiddagen. Så ringde telefonen och min löparkompis här uppe tänkte ta en runda. Eftersom det var länge sedan vi var ute och sprang senast sa jag naturligtvis ja. Det vart en så perfekt löprunda med en del snöpulsning i både lite och midjehög snö. Men det mesta av rundan gick iaf på assfalt. Detta var även första gången på länge som jag inte haft min gps klocka på mig så jag har ingen aning om hur långt vi sprang men kan tänkta mig att det vart upp emot 1.5-1.7 mil.

Efter en dusch och några till timmar i soffan ville elin också träna så det vart en tur till gymet eftersom jag inte orkade springa ytterligare en gång. Körde triceps och rygg och det känns idag kan jag säga.

Idag blir det Löpning med elin. men mer om det senare.

Maten i helgen har varit ganska varierad har käkat pizza, toast, sallad och pastagratäng.

Salladen var en räksallad där jag hade marinerat och stekt räkorna lite i förväg så de smakade chili och så lite sallad, feta, avokado, tomat, lök och lime. Riktigt gott.

Vi gjorde även oss lite hemlagade semlor på lördagen till fika.







Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, den där salladen lät ju supersmarr! Mer bilder :) Och jisses så du tränar pôjk!

2010-04-12 @ 22:52:43
URL: http://getiton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0