Gym!

Idag har jag varit på gymet. Det kändes helt ok tog inte heller ut mig för kung och fosterland utan höll tillbaka lite. Körde lite bröst och biceps några övningar på varje. Kör mest lutat när det gäller bröst eftersom jag känner att jag är svagare på de musklerna.

ska börja gå till gymet ca 3 ggr per vecka nu och från början ska jag nog bara köra mindre på ca 45 minuter och bara 2 muskelgrupper i taget. Tror det är ett bra sätt att börja så kan jag öka sedan och köra lite fler övningar på varje när jag känner mig starkare.

Just nu måste jag satsa på kondition för att kunna vara så bra som möjligt till sommaren. Jag ska ju som sagt göra en hel klassiker och vasaloppet är ju redan avklarat men det är så mycket mer kvar så jag måste försöka bli i toppform till cyklingen och simmningen som sker i början av sommaren.

Till lunch idag blev det en matlåda från i måndags när jag och elin bestämde oss för att fira och gjorde helstekt fläskfile med rutfrukter i ugn och bearnaisesås. Riktigt gott. Ska börja lägga kameran framme som jag ha gjort tidigare så det blir lite bilder på maten. För man måste ju ha bilder på bloggen.
Sedan brukar även jag och elin fika ganska ofta blir nog ganska ofta 2 kaffe och lite kakor om dan. Men jag ser på det som om jag tränar så mycket som jag göra kan jag nog äta nästan vad som hälst.

Ikväll blir det nog bakpotats till kvällsmat och någon typ av röra. Vi har lite allt möjligt hemma så det blir ett senare problem.

Det blir även intervaller är det tänkt och Elin ska hänga på så vi får se vart det bär av. måste nog köra asfalt eftersom snön inte försvunnit ur löparspåren. Mer om det passet senare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0