Utkast: Karins blåbärskaka ...

Karins blåbärskaka i långpanna

1 L Mjöl

6 dl Socker

5 tsk bikarbonat

5 tsk vaniljsocker

5 ägg

350-400 g smält smör.

 

Fyllning blåbär

 

Rör ihop alla ingredienser utom bären.

Lägg nästan alla smet i en smord och brödad långpanna.

häv på bär till du tycker det räcker(ca 5 dl).

Klicka ut den sista av smeten och om du vill häv på lite pärlsocker.

Grädda i ca 30 min på 175 grader.

 

Detta blir en sockerkaksliknande kaka väldigt god och väldigt enkel om man har lite blåbär till övers.

 

Träning: Igår vart det intervaller fast jag startade lite lungt med dem. tog 15 st en minuters intervaller runt ett elljusspår så det vart nog lite varierad längd och även lite varierad terräng. Men jag ska leta lite efter en bra springbana så ska jag böra köra lite kortare intervaller. sedan har jag även hittat den prefekta intervall backen. Luleås egen slalombacke som ligger 3.6 km från min dörr.


Kommentarer
Postat av: Malin

Långpannebakning är så himla smidigt. Såg smarrigt ut! Önskar du var hemma och bakade så man kunde komma och smaka. Det är lite långt till Luleå ;) (F)

2009-09-17 @ 23:02:26
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Malin

Har också hört att nötallergi brukar kännas mer i lungorna och att man blir täppt och sådär, så jag hoppas att det är nåt annat. Ska testa att ta bort nåt i morgon, typ aprikoser, så får vi se. Det konstiga är ju att jag åt precis samma frukost igår som jag gjorde idag, men igår hände det ingenting. o_O

2009-09-18 @ 20:34:34
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Ser grymt god ut!

2010-02-17 @ 19:57:07
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0