Träning!

Ja nu är det ju inte bara vanlig tränig man har att göra med nu måste man ju börja träna matte. Har vad man kallar dugga på fredag så nu är det bara att börja räkna. Får hoppas att det blir bra.

Om jag inte har uppdaterat på ett tag så är det inte för att jag inte har gjort nått utan för att jag haft för mycket att göra. Maria Elins syster var här i helgen så vi tre har vart omkring och tittat på luleå Lagat god mat och tittat mycket på film.
'
Lyckades även med att träna lite förra veckan körde intervaller både tisdag och fredag. på tisdagen vart de korta uppför en liten men brant backe på vårt elljusspår och fredagen vart de långa ca 2.2km.
Sedan han vi såklart med att njuta av utsikten från mjölkuddsberget innan Maria åkte hem.

Vi lagade bland annat rotgrönsaker i ugn, Tacos och lassange. inga bilder sry. Igår lagade jag faktiskt min favorit gryta. Kyckling med Söt sur sås. Det är en jättebra gryta och det blir så sjukt mycket tror jag räknade till 9 portioner när jag och elin gjorde det igår.



(http://www.kokaihop.se/recept/kyckling-i-sotsur-sas) Har Glömt att tagit bilder på det och receptet är också därifrån.

3 st Kycklingfiléer
8 st Annanassringar
2 msk Honung
3 msk Maizena
2 msk Soya
4 msk
sweet chilisås
5 dl Vatten + annanassspad
2 msk Tomatpure
1 burk Bambuskott
350 g
wookgrönsaker (findus classic)





Gör så här
  1. Strimla kycklingen och stek den i lite olja. Skär grönsaker och ananas i bitar och stek dem några minuter. Lägg kyckling och grönsaker åt sidan.
  2. Blanda övriga ingredienser i stekpannan och låt dem koka ihop till en slät sås. Rör i grönsaker och kyckling och låt koka några minuter.



Kommentarer
Postat av: Malin

Lät jättegott! :)

2009-09-29 @ 20:08:18
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Jollan

Den såg väldigt fin ut.. :-)



Kram.

2009-10-01 @ 16:53:37
URL: http://josefinsymaskin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0