Räkor!

Bilden är tagen från en annan blogg

Igår kom jag och elin fram till att vi skulle äta räkor. Vi satt och hade det mysigt i soffan med räkor och vin och kex. Tyvär hade vi inga speciella ostar sallad men det fick gå iaf. Jag har alltid tyckt att räkor är speciellt och nu så tänkte jag att jag skulle försöka använda skalen till att göra en buljong idag ocgh sedan göra räksoppa. Elin är väldigt skeptisk till förslaget men jag tror iaf att det kommer bli sjukt gott. jag uppdaterar om det lite senare.

Igår va vi ute och sprang och vi tog oss bort till mjölkuddsberget ett litet berg som ligger mitt emelan stan och oss här ute på porsön. Där ha de en bana som är 2.2km och en som är snäppet kortare men som till stor del bara är småstig och en jättefin grillplats högst upp på toppen vid vattentornet. Jag valde den längre vanliga elljusbanan och sprang 2 snabba varv där jag snittade 8.30/varv. Tänkte springa ett till men både jag och elin var lite trötta så vi sprang hem istället. Gjorde mina 200 tåhävningar där 100 skulle vara på ett ben och eftersom jag inte är van att köra på ett ben har jag träningsverk idag. fast inte där jag trodde jag skulle ha utan det sitter i knävecket.

Men men idag blir det till att åka och handla det är mitt och Elins helgnöje. Måste nog även räkna lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0