Köttfärssås!

Det har väll alla olika recept på. Jag brukar göra min med champinjoner, morötter och krydda med basilika och origano. Nästa gång ska jag nog testa att ha i lite fler olika rotfrukter de är så billiga nu och skulle nog fungera väldigt bra som utfyllnad och för att inte tala om smaken en rotselleri ger:D mumma. Brukar även ha grädde i men det hade vi inte idag:S tycker det blir krämigare då:D

Hittade för övrigt dessa bilderna en från helgens fläskfilé rätt och en med min egen kyckling med sötsur sås. Vi åt upp resterna av fläskfilen igår och då passade jag på att lägga halva vitlöksklyftor bland rotfrukterna det vart jättegott. Vitlök blir inte så stark som man tror efter man har kört den i ugn utan får en jättegod smak. Det blir det fler gånger.



Svampen ni ser i såsen på fläskfiléen är svart trumpetsvamp och är jättegod. Hittar ni den i skogen ska ni ta hem och torka den som man gör med trattkantareller. Den har en jättegod svampsmak och passar utmärkt i såser:D

Kommentarer
Postat av: L-O

Du är ju en riktig matfarbror. Du kan ju köra tåhävningarna framför spisen =)



//L-O

2009-10-01 @ 12:41:27
Postat av: Peter

Den svampen vi hittade eller? :)

2009-10-06 @ 22:41:33
Postat av: FlaX

japp:D

2009-10-07 @ 17:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0