Helgen!

Tack alla inblandade i helgens bravader. Det får vi ta och göra om nån gång:D Kanske nästa helg för då är jag hemma igen. Kommer vara hemma mellan torsdag och söndag då åker jag vidare för att träffa större delen av släkten. Varför jag åker hem igen så snart är för att Elin verkligen ser fram emot Kristins kalas och när det ordnas storkalas vem vore då jag om jag skulle låta henne gå utan en date(självklart ser jag också fram emot kalaset). Så jag offrar mig och samtidigt ska jag försöka träffa farmor och fira min moster lite i slutet av helgen.

Denna helgen bestod av bowling och ett flertal prmenader. Samt att jag fick jobba ett antal timmar i ottebol men det var bara roligt. Hoppas jag får en lika lyckad helg nästa helg.

Bakade en Äppelpaj i helgen som jag har hittat på en blogg. Det är nog min favorit utav pajer så här långt. Med knäckig god kakbotten och mjuka äpplen och maräng på toppen tror jag att det kommer ta lång tid innan nån paj toppar den. Men den är relativt enkel att göra iaf.


Deg:
100 g smör
1 dl socker
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Blanda de torra ingredienserna i en skål. Smält smöret och häll över. Låt degen vila en stund i kylskåp.

Skala 4-5 äpplen och skär dom i tunna klyftor.

Blanda klyftorna med 0,5 dl socker, 1 msk vaniljsocker och 1 msk potatismjöl.

Bred ut pajdegen i en form häll över äpplena och pudra lite med kanel.

Grädda pajen i ugnen på 200° i ca 25 min. Blanda samtidigt en maräng av 2 äggvitor och 1 dl socker. bred ut marängen på kakan och grädda till marängen får färg.

receptet är taget från:
http://trebarn.blogsome.com/2007/09/30/knackig-appelpaj-som-inte-far-missas/

Snön har kommit till luleå:D






Kommentarer
Postat av: Maria

Tja.. du är kass på att uppdatera.

Tror faktiskt att jag är bättre;)

2009-11-26 @ 18:30:56
URL: http://agirl.blogg.se.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0