Målarglädje!

Igår fick jag lust att ta tag i saker och ting och började städa. När klockan så sakta hade börjat röra sig mot kväll hade jag knappt kommit någon stans. Kan bero på att jag är lite sjuk just nu och häldre tittar på vänner:P Men jag bestämde mig för att göra ett sista städryck innan kvällsmat. Det var när jag just hade tänkt lagt upp "tp" på garderoben (som har vart framme sen spelkvällen vi hade). som jag råkade välta en färgburk  som stod uppe på garderoben. Den ramlade ner i stolen som stod där och istället för att landa i en mjuk hög med kläder så landa den på kanten och locket for upp.


Färgen ran ut och det blev lite panikartat hos familjen Flack. Det var inte nog med att färgen ran ut på golvet det råkade kommma ett par fläckar på stolsdynan och på 3 av mina dyraste klädesplagg. Kläderna klarade sig bra efter avsköljning och tätt och de som hade kommit på spegeldören till garderoben gick också bort. Till och med på stolen och dynan försvan färgen:D Men det vart iaf en liten mörk fläck på golvet. Så nånting lyckades jag ju iaf åstakomma. Men nu har vi lärt oss en läxa. Ha aldrig färgburkar i mublerade rum;)

 

Kommentarer
Postat av: Elin

Hallå där!

Jag har utmanat dig i min blogg :)

2009-01-27 @ 14:16:02
URL: http://pepplas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0