Ny Kamera!

Nu äntligen har jag köppt en digetalkamera. Men jag har haft svårt att välja. Jag har funderat på om man skulle köpa sig en systemkamera och även tittat ut en som jag skulle vilja ha(Nicon D90). Men eftersom den kostar ca 10000 med bra objektiv så vart jag lite osäker.

Men nu har jag hittat en kompakt kamera som jag också tycker om en (Lumix DMC-TZ4). Det är en kompakt kamera med 10X optisk zoom, vilket är väldigt bra för en kompakt. Den är dock lite större än vanliga kompakt kameror. Men jag är ganska van vid att släpa runt på en massa onödiga saker så då kan man väl lika gjärna släpa runt på nått nödvändigt.
Var ute och testade den igår i torsby och den tar jättefina bilder jämt och har ett helautomatiskt läge som kollar om det är porträtt eller landskap mm. Så det är nästan bara att zooma och ta bilder:D

              

Bilderna är från valberget i torsby. Åkte 2 mil där igår och tog lite bilder under första milen. som ni kanske ser är spåren av lite olika kvalite. De långa milbanorna är inte helt prepparerade medans de lite mindre banorna är fina rakt igenom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0