Hur fan tänker de?

Jag vill minnas att för ett år sedan när jag satt och sökte på biljetter från arvika till luleå så kostade det inte mer än ca 385 kr att åka dit om man bokade ett par månader i förväg. Nu idag när jag började leta insåg jag ganska snabbt att så var inte fallet längre:( Nu kostar biljetterna 710 kr minst och då får man sitta i 19 timmar:S Ska jag aldrig få komma hem när jag börjar plugga och vem har tagit alla de billiga biljetterna? Lr har sj tänkt om och säger att har man bosatt sig så höggt upp ska man fan stanna där. Nånting inom mig dog när jag tänkte att man kanske inte kan åka hem för att man har inte råd att betala 1000 kr enkel resa. Men så finns det ju vissa ljuspunkter. tex att det går flyg från luleå till arlanda för strax över 300 kr:D och så kan man väll hitta ett billigt tåg där ifrån:D och det går ju mycket fortare:D

Tänkte åka ner till pepp och hälsa på nu i helgen och då kostar det ju 700 kr bara för att komma ner till båstad på fredag.
Fick höra av mamma att sj har bytt system så nu ska man sitta och vänta på sista minuten om man ska ha en billig biljett. Tyckte de gamla var bättre då kunde det ju verkligen löna sig att planera en resa nån månad i förväg.

Kommentarer
Postat av: Elin

Nej du vi blir fast i Luleå till hösten du och jag;)

2009-04-29 @ 12:10:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0